Tenisové taktiky aneb co dělat když prší nebo sněží.

Dá se hrát tenis v dešti? Ve velkém větru? Ve sněhové vánici? Co dělat v těchto chvílích, jak nastavit svoji psychiku?

Můžete trénovat ve velkém větru, když máte tu správnou taktiku. Můžete trénovat i ve velkém horku nebo naopak ve velké zimě… znovu jestli máte správnou taktiku. Ale co dělat když prší? Většina z nás si myslí, že když začne pršet, znamená to automaticky konec hraní. No, nemusí to vždy znamenat konec hry, pravda… nebudete běhat po kurtu jako šílení a střílet údery kam se vám zachce, ale váš tenisový trénink tím deštěm nemusí být úplně ohrožen. Tady přinášíme 3 body, které můžete vylepšit, když venku zrovna prší nebo je nesnesitelné horko a dusno nebo i sněží …

Pravidlo číslo 1 – cvičte váš nadhoz

Víme, že podání nebo-li servis je jedním z nejdůležitějších úderů v celém tenisu. Podpoří vaše momentum, umožňuje dostat vašeho soupeře do defenzívy a mnohokrát také určit tempo či rychlost hry, výměny. A zeptejte se sami sebe, jaký je můj nadhoz. Konsistentní, můžu se na něj spolehnout? Nebo si míček nadhodím pokaždé někde jinde a je nestálý?

Když venku lije jako z konve, zůstaňte uvnitř a trénujte nadhoz. Ale ne jen tak někde, mějte v hlavě vždy specifický cíl, chcete míček nadhodit vždy do stejné výšky a místa aniž by jste o tom museli přemýšlet. Nemusíte projít celým podáním i s raketou, stačí opravdu jen ten míček a postavit se jako na kurtu a vsugerovat si že servíruju. A vemte to vážně, věřte že se vám to vyplatí až přijdete potom na kurt. Vaše zápasy budou lepší a lepší, když dáte hodně práce přípravě.

Pravidlo číslo 2 – síla a kondiční trénink

Ačkoliv spousta z nás podceňuje tento element, tenisová taktika kdy posilujete své tělo a svaly je velmi důležitá, abychom byli lepšími tenisty. Není to jen o tom předejít tenisovému zranění, ale hlavně trefovat míček s větší silou a zlepšit vaši celkovou fyzcikou odolnost během zápasu.  No, nemusíte působit jako železný Mike Tyson, ale chcete sílu, ne objem. Velké svaly vás naopak zpomalí, zpomalí i rychlost hlavy tenisové rakety při úderu.

Jestřábí Oko doporučuje kliky, sklapovačky, bench press, tzn. vaši vrchní polovinu těla. A déšť nebo sníh vám při tom určitě vadit nebude.

Pravidlo číslo 3 – uběhejte svého protivníka

Studený vítr nebo 10 cm sněhu při běhu nevadí, stačí se vhodně obléct. Obujte si běžecké boty, funkční triko a vyražte na pár kilometrů kolem vašeho domu. Protože jednoduše… vaše zápasy nebudou vždy krátké jako procházka růžovou zahradou. Vaše fyzička je hodně důležitá, pokud se opravdu chcete zlepšit v tenisu. A oceníte to také na amatérských turnajích, které trvají většinou celý den a díky lepší fyzické odolnosti budete schopní dojít třeba až do finále.

Takže, neříkejte že když venku prší není co dělat. Zkuste jedno nebo více z těchto tří cvičení a uvidíte, že vaše tenisová hra se zlepší.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ochrana proti spamu - doplňte rovnici * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.